måndag 17 januari 2011

måndag..

Det har hänt lite saker i helgen, du har varit vaken riktigt mycket!! Igår åkte jag till dig vid lunch, pappa skulle ha kommit samtidigt men hans tåg var försenat. När jag kom till dig drack du lite cola, jag som hade tänk kvällen innan att det var nog en av sakerna du försökte säga! ÅÅ vad gott du såg ut att tycka att det var. Du fick även smaka lite piggelin, som du ville försöka hålla i själv. Pappa kom efter ett tag och var hos dig mest hela dagen igår och nu på förmiddagen idag (måndag).. Dock hade han lite svårt att förstå dig, så du sa du skulle vänta tills det att jag kom.

Pappa åkte in och mötte mig på stan efter min lektion och vi fixade en iPad som jag har lagt till lite saker på nu under kvällen, vi hoppas att du kan kolla på bilder nu och såsmåningom använda den för att kunna kommunicera med oss! Innan vi åkte hit till lägenheten så var vi hos dig en stund igen... du ville ha lite massage på dina ben och skickade oss sedan för att köpa mera dricka! De släppte ut luften kring trachen (i halsen) vilket gjorde att du kunde trycka förbi luft så att ljud uppstod, nu kunde till och med pappa förstå dig!!

Pappa har åkt till dig en stund till nu på kvällen, men han ringde och sa att du var trött men att du ser fram emot mitt besök imorgon efter skolan, då tar jag med mig iPad(en).

Det sista du sa till mig innan jag gick var PUSS PUSS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar