onsdag 5 januari 2011

ett hjärta...

Vi var alla hos dig igår förmiddag (tisdag) och vid lunch åkte pappa, Rosi, Moa och mormor hem. En stund senare så gick jag och mamma in igen, men sedan skulle den lilla flickan opereras igen och vi fick göra kväll... Innan hann vi dock se och höra att du tycker slangen i munnen är jobbig.. men den ersatte de imorse (onsdag).

När jag och mamma kom dit imorse höll de på att fixa med dig och vi fick vänta lite.. sen när jag kom in var du så fin!! De hade bytt ut slangen i munnen och du har den nu genom ett hål i halsen, men detta gör att du inte får kväljningskänslor och att vi nu får se hela ditt ansikte, du börjar äntligen bli dig lik!! Det liggsåret du har på kinden på din högra sida från då du låg på mage på Sundsvallssjukhus håller på att bli mindre och har nu nästan tagit formen av ett hjärta!!
Sköterskan berättade att du innan ingreppet imorse hade klämt hennes hand och att du blinkat när de bett dig...

Jag och mamma gick och åt lite lunch och kom sen gör att hälsa på igen, då var du lagd på sidan. Du börjar så smått vakna upp ur att vara nedsövd och när jag och mamma pratade om Rosi och Moa kunde vi se antydan till ett leende!! Strax innan vi skulle gå hem så verkade du vakna till lite igen och sköterskan sa att jag och mamma var och hälsade på dig och frågade om du inte skulle titta upp lite, jag såg allt att du kollade in mig lite.. var SÅÅÅ skönt att se dig reagera, vi hoppas att du är ännu piggare imorgon och att det gick bra nu under kvällen med den nya slangen..

Imorgon åker vi bort till dig igen när vi vaknat!

Vi ÄLSKAR dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar