tisdag 8 februari 2011

Saknar

Mer än en vecka har gått nu sen du lämnade oss. Det har varit mitt livs värsta vecka. Inget kommer någonsin bli som tidigare. Jag saknar dig oerhört mycket.

Idag var vi till begravningsbyrån och lämnade in dödsannonserna. Det kändes tungt att göra det men det som var jobbigare var att åka till gravkapellet och titta. Det var fint där men att se platsen där kistan kommer att stå var fruktansvärt. Vi har även bestämt urna idag. Tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna och så var allt klart. Allt känns så tungt och jobbigt så orättvist. Sen har vi börjat prata om vilken typ av grav det ska vara. Eftersom att du ville bli kremerad så blir det ju så men jag vill ha jordbegravning den dagen jag går bort om många, många år så blev det en fundering hur vi ska göra. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden men det är en sak jag måste tänka på ifall vi ska begravas tillsammans. Ska vi ha endast en urngrav och då inte kunna bli begravda tillsammans eller ska det vara en grav där kistor får plats. Det är ett svårt beslut eftersom att jag inte har någon som helst aning om vad som kommer att hända i framtiden.

Prästen har kontaktat oss och vi ska träffa honom antingen i eftermiddag eller i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar